Dezvoltarea copiilor are loc în etape şi forme în mare
măsură previzibile, dar nu neaparat în acelaşi timp şi în acelaşi fel la toţi
copiii. Fiecare copil este unic în felul său prin complexitatea aptitudinilor
şi manifestărilor de personalitate.
Programul
educaţional pe care îl propunem, cu durata de un an, este aplicabil
copiilor de 4 ani. Este vârsta când jocul devine tot mai
diversificat, îmbogăţit de imaginaţie şi experienţe reale. La 4 ani copilul
este dispus să încerce noi experienţe şi în acelaşi timp îşi doreşte
independenţa în acţiune. Aşa se explică iniţiativa la această vârstă,
încrederea în sine şi capacitatea de a lua decizii.
La 4 ani copiii sunt capabili să iniţieze conversaţia şi
chiar să deturneze subiectul spre ariile lor de interes. Capacitatea lor de
înţelegere duce spre desluşirea unor concepte de matematică, scris-citit şi
activităţi practice, aceasta fiind dublată de nivelul de dezvoltare al
coordonării mână-ochi şi a dexterităţii degetelor.
Noua abordare
a predării limbii engleze “Kids4Top” pleacă de la faptul că în
acest moment al dezvoltării psiho-motorie, copilul de 4 ani îşi foloseşte
imaginaţia şi curiozitatea fără a mai face confuzie între realitate şi
fantezie. Participă la explorarea mediului înconjurător, este capabil să
observe, să planifice, să culeagă informaţii, să identifice, să descrie, să
formuleze explicaţii şi să generalizeze.
Aspectul cel mai important în dezvoltarea copilului, ceea
ce îl face apt să acţioneze conştient în echipă, este dezvoltarea sa emoţională
şi socială. Este capabil să gasească soluţii pentru stingerea unui conflict, să
arate compasiune şi emoţii puternice pe care este capabil să le descrie în
cuvinte sau prin desen.
Bucuria învăţării la vârsta de 4 ani este susţinută şi de
dezvoltarea artistică care acum se manifestă prin sesizarea tempo-ului şi a
intensităţii sunetelor muzicale. Corpul copiilor are mobilitate şi acesţia se
pot mişca cu uşurinţă şi ritmic, înglobând jocul sau dansul într-un scenariu expresiv
şi imaginativ în acelaşi timp.
Copiii de 4 ani au atins nivelul de dezvoltare
psiho-motorie pentru a stăpâni următoarele:
Scris-citit
►Recunosc
literele
►Asociază literele cu sunetele
►Pot să scrie lizibil anumite litere
►Inţeleg direcţia de scris de la stânga la dreapta
şi de sus in jos etc.
Matematica
►Folosesc logica pentru rezolvarea unor probleme
►Folosesc limbajul în descrierea obiectelor şi formelor şi sunt capabili să
le
compare
►Numără şi recunosc numeraţia de la 0 la 10
►Fot folosi numerele în adunare şi scădere etc.
Cunostinţe
generale ►Forme
geometrice
►Zilele săptămânii
►Lunile anului şi anotimpurile
►Exprimarea orei
►Se îmbracă şi dezbracă fără ajutor
►Cunoştinţe de igiena şi folosirea articolelor de
igienă etc.
Motricitatea
►Mers,
căţărat, marş, galop, diferite forme de sărituri
►Aruncare, prindere, lovirea cu piciorul, jocul cu
mingea
►Mânuiesc obiecte foarte mici, le asambleazâ etc.
No comments:
Post a Comment